Jdi na obsah Jdi na menu
Reklama
Založte webové stránky zdarma - eStránky.cz
 


Zdravotní rizika snusu

13. 1. 2011

Jako každý tabákový výrobek, tak i snus škodí jistou měrou našemu zdraví. V ČR se toho o zdravotních rizicích ohledně snusu popravdě moc neví, spíše se spekuluje na fórech a podobně.

Je potřeba si říci, že podle většiny mezinárodních výzkumů je snus nejméně škodlivým tabákovým výrobkem ve srovnání s kouřením cigaret. Snus není zcela bezpečný, ale pokud třeba kuřák přejde na snus, tak se jeho šance na vznik rakoviny plic rovná šanci ajko když by se vzdal užívání nikotinu jako takového. Snun nezpůsobuje prokazatelně onemocnění jako rakovina plic a ústní dutiny, jediné zvýšené riziko je u slinivky břišní(rakovina) - viz graf. Co je považováno za největší problém je hnědnutí zubů a jejich vypadávání při nadměrné konzumaci tohoto tabákového výrobku. Nesmíme zapomínat na škodlivost nikotinu jako takového, který způsobuje kardivaskulární onemocnění.

Závěrem bych rád, řekl, že kdo není závislý na nikotinu, tak by neměl se snusem raději začínat, je velmi návykový. Ten kdo ale chce přejít například ze škodlivých cigaret na něco jiného, tak můžu snus velmi doporučit a určitě tím snížíte pravděpodobnost řady onemocnění. 

Grafy a tabulky:

graf-1.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(lung cancer - rakovina plic, oral cancer - rakovina ústní dutiny, pancreatick cancer - rakovina slinivky břišní-----current smokers - kuřáci, snus users - snuseři, uživatelé snusu, never-tobacco users - neužívají tabák ani neužívali)
 

graf-2.jpg(male - muži, female - ženy)

 - srovnání v jednotlivých oblastech

 - povšimněte si Švédska - zde je prodej snusu povolen

 

 

 

 

 

 

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

kompromis

(T, 3. 3. 2014 23:41)

Nejdůležitější je s tabákovými výrobky vůbec nezačínat. Pokud do toho z nějakého důvodu spadneta, jako já, tak už to je na hovno, jen málokomu se podaří přestat a vždycky už bude mít potíže s pokušením. Začal jsem žvýkat a později i kouřit. Pokoušel jsem se už párkrát přestat, jednou s obojím, pak jen s cigaretama a pak zas jen se snusem a nepovedlo se. Když už se do toho návyku nějak spadne, tak je dobré udělat nějaký kompromis, jak jsem si to na den nadávkoval já. Přes den si dávám jen cigarety, i v práci, celkem asi 5-6 ks denně (v pátek u piva je to víc) a večer, když přijdu z práce domů, už si dám jen snus (kolem 6 večer u telky nebo PC), jen tak na relax a mám to v hubě třeba přes hodinu, ale už kouřit nepotřebuju. Někdy si dám snus za večer jen jednou a někdy dvakrát (vždy po dvou kusech skrufu nebo thunderu). A tak mě to osobně vyhovuje nejvíc, tělo se s tím lépe srovnává. Je to podle mně lepší, než jen kouřit a zpracovat krabičku cigaret za den, nebo jen snusovat a dát si snus 6x denně. Potom nemám pocit prokopnutejch plící ani rozežranejch dásní. Je to na každým, než si něco strčíte do huby, tak si vždycky řekněte "opravdu to potřebuju?" A třeba ještě hoďku počkejte, aspoň si to pak víc vychutnáte a ušetříte zdraví. Ale jak jsem řekl na začátku, nejlepší je s tím nikdy nezačínat!!!!!!!!!!!!

El CIgareta

(Petr, 12. 10. 2012 10:50)

Třeba přejíd na el cigarety sice zdravotní testy u ní nejsou uplně prokázány, ale už po pár týdnech se s ní dostává zdravotního zlepšení. Pár članků o ní http://egoelektronickacigareta.cz/